پروژه ایجاد یك اپلیكیشن
نوشته شده توسط : عباسی

وقتی كه پروژه ساخت یك اپلیكیشن كلید می‌خورد، یكی از اولین مواردی كه بایستی به آن اعتنا شود، امنیت میباشد . مجموعه های طراح و آفریننده اپلیكیشن ها باید این حقیقت را بپذیرند كه فقط اپلیكیشن هایی در بازار رقابت باقی خواهند ماند كه بتوانند امن بودن خویش را به اثبات برسانند . متاسفانه ایرادات امنیتی زیادی در‌این مسئله به وجود می‌آیند كه در‌حالتی که به موقع تشخیص داده نشده و از در بین نروند، ممكن می باشد به آتی كاری صاحبان اپلیكیشن و همچنین گروه تولید کننده آن، صدمات جبران ناپذیری وارد کنند .

اپلیكیشن درین مقاله ما قصد داریم  طراحی اپلیكیشن  تا تنی چند از ایرادات امنیتی عمومی در تولید برنامه های تلفن همراه تلفن همدم را به شما گوش زد كنیم تا در شرای به فكر تولید یك نرم افزار میباشید، این مورد ها را موضوع اعتنا خویش قرار دهید . پس با ما هم پا باشید .
۱- اخذ كدها از منابع نا دارای اعتبار در‌صورتی‌كه قصد دارید یك اپلیكیشن را بسازید، میتوانید از صفر تا صد آن را به تنهایی انجام ندهید و برای تكمیل كارتان از كدهای فراهم ای كه به راحتی قابل دسترسی می باشند، استعمال نمایید . البته این نكته را فراموش نكنید كه مبداء اخذ این كدها باید معتبر باشد . چون در غیر این چهره ممكن میباشد كدهایی را مورد به کارگیری قرار دهید كه به عنوان دام برای سازندگان نرم افزار ها در لحاظ گرفته شده اند و به راحتی میتوانند موضوع خرابكاری و خواندن بدون جواز داده ها را مهیا کنند .
۲- عدم توجه به آپ دیت منظم برنامه یكی از خطاها امنیتی در ساخت یك اپلیكیشن، عدم دقت به آپ دیت مداوم آن است . ایجاد یك برنامه فارغ از دستكاری و اصلاحات خطاها، آن را به فنا كشانده و به غیر از مشكل ها امنیتی، اعتماد کاربران را نیز از فی مابین میبرد .
اپلیکیشن هایی كه به مسائل امنیتی آنها اعتنا متعددی نشده و از طرفی با اطلاعات بانكی و محرمانه كاربران راز و عمل دارا هستند، مورد علاقه هكرها می باشند . در واقع هكرها با پیدا كردن حفره های امنیتی این برنامه ها رویکرد نفوذ و سوء به کار گیری از اطلاعات کاربران را خواهند یافت . پس می بایست آپ دیت های امنیتی را به جدی گرفت .
عدم دقت به آپ دیت | ایرادات امنیتی ۳- چك و تست نكردن برنامه اپلیكیشن هایی كه می سازید هم نظیر وب یاست ها نیاز به تست و بررسی دارند . این چک ها اشكال متعدد دارا‌هستند و با اعتنا به نیاز برنامه و دسترسی هایی كه به آن داده میشود، به گونه های متفاوتی اجرا خواهند شد . در بعضی از موارد می توانایی تست را با یاری به چنگ آوردن از هكرهای رسمی انجام بخشید تا ترازو نفوذپذیری برنامه تعیین شود .قابل انعطاف افزارهای تست امنیت نرم افزار ها نیز میتوانند در كسب اطمینان از امن بودن برنامه شما موثر باشند . این نرم افزارها، مجوزها، كدها و حتی خود دستگاه را مورد باز نگری قرار می‌دهند .





:: برچسب‌ها: طراحی اپلیكیشن ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 12 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: